در این صفحه به نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی پرداخته ایم که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما تنها افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند می دانند که در حین ساخت تیزر های تبلیغاتی باید به چه جزئیاتی توجه کرد، در این مقاله به صورت کامل به بررسی این نکات خواهیم پرداخت.
اصول ساخت تیزر تبلیغاتی
اولین نکته در ساخت تیزر تبلیغاتی درک مخاطب است. با درک مخاطب خود، احتمال جذب مخاطب چند برابر می شود. داشتن سناریو ساده اما جذاب میتواند تاثیر پذیری بسزایی داشته باشد. همچنین در نظر داشتن سن مخاطب در رابطه با استفاده از محتوای مناسب موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.
نرم افزاری هایی که نیاز دارید
ساخت تیزر تبلیغاتی با دستگاه های متعددی همچون کامپیوتر، لپتاپ و حتی گوشی هوشمندی که شما هم اکنون در دست دارید امکان پذیر است.
از پرکاربردترین نرم افزارهایی که در این حوضه استفاده میشود میتوان به ادوبی افتر افکت (Adobe After Effects)، کمتازیا (Camtasia)،ادوبی پریمیر (Adobe Premiere) و… اشاره کرد. که در ادامه به توضیح مختصری به هر کدام از این نرم افزارها پرداخته میشود.
نرم افزار ادوبی افتر افکت Adobe After Effects
برنامه افتر افکت را می توان جزو شناخته شده ترین برنامه ها در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی، ساخت انیمیشن و ویدیوی های تبلیغاتی دانست. این نرم افزار همواره توجه کاربران را به خود جلب کرده و محبوبیت بالایی دارد .این نرم افزار به شما اجازه می دهد تا به راحتی بر روی ویدیو هایتان جلوه های ویژه ای که در نظر دارید را قرار دهید.
نرم افزار پریمیر Adobe Premiere
یکی از بهترین نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت ادوبی نرم افزار پریمیر نام دارد، که در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی نیز بسیار مورد استفاده قرار میگیرد . خروجی با کیفیت بالا از مهم ترین خصیصه های استفاده از نرم افزار پریمیر می باشد. برای کار با این نرم افزار نیاز به آموزش دارید تا بتوانید از قابلیت های این نرم افزار نهایت استفاده را ببرید.
نرم افزار کمتازیا Camtasia
استفاده از نرم افزار کمتازیا انجام چند کار به صورت همزمان را برای کاربران فراهم میکند. استفاده از این نرم افزار نسبتا ساده می باشد و همچنین امکان ضبط صفحه نمایش را نیز به شما می دهد.
راهکار های کلیدی
برای متفاوت ساختن تیزرهای خود با سایر رقبا، توجه به یک سری نکات اهمیت بسیار بالایی دارد، برخی از این نکات را برای شما فراهم آورده ایم.
لازم به ذکر است که شما می توانید با مراجعه به صفحه تیزر تبلیغاتی چیست اطلاعاتی کامل و جامع در رابطه با ساخت تیزر را به دست آورید.
تجهیزات مورد نیاز
برای ساخت تیزر تبلیغاتی به وسایلی همچون دوربین، لنز، سه پایه، کوادکوپتر یا تجهیزات فیلم برداری هوایی، تجهیزات نور و تجهیزات صدا نیاز دارید. مسلما همه ی تجهیزات به این لیست کوتاه محدود نمی شود اما به همه ی آیتم های پر استفاده اشاره شد.
موقعیت مکانی
تعیین موقعیت مکانی تیزر تبلیغاتی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، انتخاب یک لوکیشن بسیار جذاب برای یک تیزر تبلیغاتی بسیار مهم است، مکان ساخت تیزر باید مرتبط با موضوع تیزر باشد. برای مثال ساخت تیزر درباره ی محصولات یک شرکت خوراکی بهتر است از صحنه هایی شامل خط تولید، تکنولوژی مورد استفاده، مواد اولیه و بسته بندی محصولات استفاده شود.
همچنین شما باید پیش از شروع به کار، لوکیشن فیلمبرداری را بررسی و بازدید کنید. این امر به شما این امکان را می دهد که دید بهتری نسبت به موضوع فیلمبرداری داشته باشید، که بتوانید سناریو مناسب را نوشته و بهترین زاویه را از نظر نور برای فیلم برداری انتخاب کنید.
خلاقیت و ایده های جدید
شما با داشتن ایده های جدید چندین قدم نسبت به بقیه رقبا در این زمینه جلوتر هستید. خلاقیت و ایده های جدید باعث برانگیختن حس کنجکاوی مخاطب شده و ناخودآگاه جذب محتوا می شوند.
تدوین گر ماهر
برای داشتن خروجی مطلوب علاوه بر دارا بودن تجهیزات و ایده خلاقانه در نهایت به یک ادیتور حرفه ای نیاز خواهید داشت که امتیاز یک نتیجه مطلوب را فراهم می آورد. یک تدوین گر ماهر با نرم افزارهای تدوین آشنایی کامل دارد و دانش و اطلاعات خود را به روز می کند. یک تدوین گر حرفه ای به موارد مختلفی از قبیل رنگ، نور، انتخاب موزیک، صداگذاری و جلوه های ویژه توجه می کند.
برای دیده شدن تیزر های تبلیغاتی خود در صفحات گوگل می توانید به شرکت سئو متیسا مراجعه کنید.
مشخص کردن افرادی که می خواهید تیزر بر روی آن ها تاثیر بگذارد
زمانی که هدف و پیام یک تیزر تبلیغاتی به خوبی شناخته شده باشد پس قطعا به مخاطب آن تیزر هم پرداخته شده است. بنابراین به راحتی می توان با توجه به خواسته های عمده مخاطب، محتوا و سناریو تیزر را مشخص کرد.
به زمان توجه کنید
تعداد بازدید یک تیزر تبلیغاتی با مدت زمان آن تیزر، رابطه عکس دارد. به این معنا که هر چه زمان تیزر طولانی تر باشد مخاطب کمتری را جذب می کند. بنابراین در هنگام نوشتن سناریو تیزر و ساخت آن به زمان نهایی کار توجه داشته باشید. در حقیقت شما باید قادر باشید در کوتاه ترین زمان ممکن منظور و مفهوم خود را در تیزر نشان دهید.
درج راه ارتباطی
جذب مخاطب هدف اصلی در ساخت تیزر تبلیغاتی است. اولین اقدام مخاطبی که جذب یک تیزر شده است، تلاش برای برقراری ارتباط با برند معرفی شده خواهد بود. به همین دلیل راه های ارتباطی باید به درستی و بصورت کاملا واضح برای مخاطب محیا شده باشد. راه های ارتباطی باید شامل شماره تماس، آدرس ایمیل، آدرس شبکه های اجتماعی و آدرس دفتر یا شرکت باشد.
اطلاعات کافی در اختیار مشتری قرار دهید
جلب اعتماد باعث ایجاد حس اطمینان در مخاطب می شود. با قرار دادن اطلاعاتی در مورد پیشینه و حوضه فعالیتی برند معرفی شده، مخاطب با خیالی آسوده به انتخاب خود اعتماد می کند. این اطلاعات حتی باعث حس کنجکاوی و ترقیب بیشتر مخاطب می شود.