حرفه های زیادی وجود دارند که نیازمند تبلیغاتی به منظور دیده شدن هستند. بسیاری از کسب و کار ها برای دیده شدن و درآمد زایی به فکر تبلیغات حرفه و یا شغل خود هستند.
تبلیغات همیشه بازدهی خوبی داشته است و با انجام اینکار، حتی کسب و کار های تازه تاسیس هم می توانند از روز های اول کاری به درآمد خوبی برخوردار شوند.
تیزر تبلیغاتی چیست ؟
تیزر تبلیغاتی نوعی آگهی است که سعی می کند محصول و یا برندی را به طور مختصر و کوتاه نمایش دهد. حال تیزر های تبلیغاتی می توانند در قالب عکس، ویدئو و حتی ایمیل نیز باشند. برای ساخت تیزر تبلیغاتی می توانید به متیسا مراجعه کنید.
تیرز های تبلیغاتی تلاش می کنند تا با اطلاعات کمی که در اختیار مخاطب قرار می دهند، ذهن مخاطب را مشغول خود کنند. تمامی تیزر های تبلیغاتی بسیار خلاصه و کوتاه می باشند و اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبین قرار نمی دهند تا بتوانند درگیری ذهنی ایجاد کنند تا محصول و یا خدمات را به طور کامل رونمایی کنند.
انواع تیزر تبلیغاتی
تیزر های تبلیغاتی انواعی دارد که بسته به نوع تبلیغات می تواند متفاوت باشد. یعنی شما برگرفته از نوع محصول و نوع فیلم برداری باید نوعی تیزر مخصوص به آن را انتخاب و تولید کنید.
شما اگر تیزر تبلیغاتی خود را می خواهید در سایت های خود سئو کنید و رتبه گوگل خود را بالا ببرید، می توانید به شرکت سئو متیسا مراجعه کنید.
در ادامه انواع تیزر تبلیغاتی را به طور کامل برایتان شرح می دهیم، پس با ما همراه باشید!
تیزر تبلیغاتی رئال
به تیزر های تبلیغاتی که به صورت فیلم های واقعی هستند یعنی به طوری که این فیلم توسط بازیگران، و محیط های فیلم برداری واقعی انجام می شود، تبلیغات رئال نیز می گویند.
اینگونه تیزر های تبلیغاتی اغلب از نوعی خط داستانی واقعی پیروی می کنند و سعی دارند که پیامی خاص را به مخاطبان خود برسانند. برای درک بهتر تیزر های تبلیغاتی رئال می توانید تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید که در اغلب این تبلیغات، عده ای با هم مکالمه می کنند و یا بازیگری توضیحاتی در رابطه با موضوع تبلیغ خود ارائه می دهد، اینگونه تبلیغات برای تمامی سنین نیز مناسب می باشد.
تیزر تبلیغاتی انیمیشن
اینگونه از تبلیغات با استفاده از ابزار ها، نرم افزار های گرافیکی و کامپیوتری در غالب یک انیمیشن ساخته می شوند و لازم به ذکر است که تمامی داستان و فضای اینگونه از تبلیغات غیر واقعی هستند و حالتی کارتونی و انیمیشنی به خود می گیرند.
مخاطبین این نوع از تبلیغات، اکثرا کودکان می باشند و برای تبلیغات نوعی اسباب بازی و محصولاتی که مناسب کودکان می باشد، پخش می شود.
تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن
این نوع از تیزر های تبلیغاتی از ادغام دو نمونه ای که ذکر کرده ایم بهره می برد. این نوع تبلیغ به نوعی انجام می شود که افراد حقیقی را با شخصیت های کارتونی ترکیب می کنند.
مخاطبان اینگونه تبلیغات، اغلب نوجوانان و کودکان می باشند. به عنوان مثال تبلیغ چی توز موتوری، نوعی تبلیغ رئال انیمیشنی می باشد.
کاربرد تیزر تبلیغاتی
تبلیغات کمک زیادی به همه شغل ها و تمامی صنف ها می کند. به طوری که با یکبار انجام دادن و نمایش تیزر تبلیغاتی به طور واضح و علنی می توانید نتیجه را مشاهده کنید.
معرفی محصولات
کسانی که می خواهند محصولات خود را به بهترین روش ممکن به فروش برسانند، می توانند با ساخت یک تیزر تبلیغاتی و انتشار آن در صفحه های مجازی و تلویزیون به راحتی در آمد کسب کنند.
امروزه تمامی کار ها بدین صورت انجام می شود و بسیاری از هوطنان از این روش تیزر تبلیغاتی، توانسته اند به جایگاه فروش مطلوبی برسند.
معرفی فیلم های جدید (سریال، سینمایی)
تمامی فیلم ها قبل از اکران شدن، تیزری را منتشر می کنند تا مخاطبان زیادی را جذب و بلیط های خود را پیش فروش کنند. البته این موضوع برای فیلم های سینمایی صدق می کند و سریال ها صرفا بخاطر اکران تلویزیونی مخاطبان خود را جذب می کنند و یا از طریق مراکز فروش، هر قسمت سریال را به صورت جداگانه به فروش می رسانند.
تبلیغات کمپانی ها و برندینگ ها
بسیاری از کمپانی ها و شرکت های برندینگ، از ساخت تیزر تبلیغاتی برای بیشتر شناخته شدن و همینطور جهانی شدن استفاده می کنند.در اینگونه از تیزر های تبلیغاتی از روش رئال استفاده می شود.
مورد استفاده در شرکت ها و جلسات کاری
در شرکت ها و جلسات کاری از تیزر ها برای معرفی شرکت و همچنین روند توسعه آن استفاده می کنند و اغلب برای کارکنان و مدیران پخش می شود، به گونه ای که در جلسات کاری برای نوعی تنوع و همچنین تعاریف و ارائه اطلاعات به صورت ویدئویی از تیزر ها استفاده می کنند.
استفاده در مطبوعات و کنفرانس های خبری
در کنفرانس های خبری برای تنوع و همینطور ایجاد یک حالت جذب کننده برای مخاطب از تیزر ها استفاده می کنند. لازم است این موضوع را بیان کنیم که تیزر ها صرفا برای تبلیغات ساخته نمی شوند و ممکن است برای اطلاع رسانی و همچنین تعریف موضوعاتی، تولید شوند.
مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی
تیزر های تبلیغاتی روش های متنوعی برای تولید دارند. هر شخص سازنده ای، طبق خلاقیت و تخصص خود می تواند تیزر های متفاوتی را بسازد.
حال یک روند ساخت مرسوم وجود دارد که در ساخت تیزر های تبلیغاتی همه باید به این روش عمل کنند. برای اطلاع از روش و مراحل ساخت تیزر های تبلیغاتی می توانید به صفحه مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی مراجعه کنید.
چگونه یک تیزر تبلیغاتی منحصر به فرد بسازیم ؟
برای اینکه بتوانیم تیزر های تبلیغاتی را بسازیم که دیگران با دیدن آن به وجد بیایند و از خرید و همچنین استفاده از آن محصول باعث شگفتی و رضایت آنها شود باید اقداماتی که در ادامه مطرح شده است را انجام دهیم.
حال می توان برای تبلیغات یک محصول، حرفه و یا برند از ساخت سایت های فروش و تبلیغاتی بهره ببریم تا فروش بیشتری داشته باشیم و در تمامی نقاط کشور شناخته تر شویم. برای اقداماتی جهت راه اندازی سایت خود می توانید به صفحه طراحی سایت مراجعه کنید.
ایجاد ابهامات در تبلیغات
برای جذب مخاطب می توان از روش ها و اطلاعات ایهام دار در تبلیغات استفاده کرد. از روش ابهامات می توان نتیجه بسیار خوبی در تیزر های تبلیغاتی دریافت کرد، به گونه ای که ذهن مخاطب را به تلاطم می کشد و همین می تواند پیش زمینه ای برای یک تبلیغ مفید باشد.
تمرکز بیشتر بر روی مخاطب
در ساخت یک تیزر تبلیغاتی، باید مسیر فکری سازنده با مسیر فکری مخاطبان یکی باشد و سازنده بداند که تیزری که تولید می کند صرفاً برای مخاطب و جذب آن می باشد پس در نتیجه این مخاطبان هستند که اولویت دارند.
شما نباید برای ساخت یک تیزر به این موضوع که تیزر بی نقصی از لحاظ ساخت باشد فکر کنید، باید تاثیر آن را بر روی ذهن مخاطب در نظر بگیرید.
انتشار در شبکه های اجتماعی
امروزه تمامی جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و باید این نکته را در نظر بگیرید که شبکه اجتماعی، رسانه ای عظیم برای انتشار تیزر های تبلیغاتی می باشد.
می توانید برای اطلاعات بیشتر در این رابطه به صفحه پیج تبلیغاتی اینستاگرام مراجعه کنید.
بهره بری از اینفلوئنسر ها
کاربران می توانند برای تبلیغات گسترده در شبکه های اجتماعی از اینفلوئنسر ها استفاده کنند. کسانی که معروف هستند و شخصیت محبوبی در دنیای مجازی دارند می توانند به یک رسانه خوب و پر بازده برای تبلیغات تبدیل شوند و باید از این فرصت ها استفاده کرد.
طراحی معما و یا تست هوش
با طراحی معما و یا تست های هوش، ذهن مخاطبان درگیر می شود و تلاش می کنند که آن معما را حل کنند و به پاسخ برسند.
تلاش تمامی سازندگان تبلیغات، جذب مخاطبین می باشد، تست هوش بهترین روش برای بالا بردن بازدید تیزر های تبلیغاتی نیز می باشد.
جذب ذهن مخاطب اولویت یک تبلیغ است.
ترکیب رسانه ها
با ترکیب رسانه ها می توان جامعه هدف بیشتری را در بر گرفت. می توان از تمامی سلایق در یک تبلیغ استفاده کرد و اشتیاق عمده کاربران و مخاطبین را جذب کرد.
استفاده از شمارش معکوس
شمارش های معکوس می تواند احساس اضطراب در مخاطب را به چالش بکشد و مخاطب با ذهنیت از دست دادن چیزی سریع اقدام به خرید و یا دنبال کردن موضوع تبلیغ می کند.
به طور مثال بسیار در رسانه ها مشاهده کرده ایم که می گویند تا 10 ثانیه دیگر اگر تماس بگیرید، فلان محصول با قیمت پایین تری به فروش می رسد در صورتی که قیمت محصول کاملا آگاهانه و بدون تخفیف می باشد، در این موقعیت مخاطب به فکر فرو می رود که فرصت خوبی برای خریداری می باشد. این روش نوعی بازی با ذهن مخاطبین می باشد.
مدیریت زمان تیزر تبلیغاتی
اینکه بدانیم چه زمانی مناسب برای انتشار تیزر های تبلیغاتی می باشد بسیار حائز اهمیت است. به طور مثال یک شرکت آجیل فروشی در آبان ماه شروع به تبلیغ می کند، خب مسلماً کسی در اواسط سال اقدام به خرید آجیل های شب عید نمی کند، پس اگر این تبلیغ در ماه های پایانی سال انتشار شود بهترین نتیجه را دریافت می کند.
سوالات متداول
منظور از تیزر تبلیغاتی چیست ؟
ساخت نوعی از تبلیغات به صورت ویدئویی می باشد که بازدهی بالایی نسبت به سایر تبلیغات دارد.
برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع می توانید به این صفحه مراجعه کنید.
ویژگی تیزر های تبلیغاتی چیست ؟
تیزر های تبلیغاتی می توانند جامعه هدف گسترده تری را پوشش دهند و برای مخاطبین جذاب تر و گیرا تر است. برای اطلاع کامل از ویژگی های تیزر های تبلیغاتیف می توانید به این صفحه مراجعه کنید.