گروه برندینگ متیسا

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

اصطلاحات اینستاگرام

اصلاحات اینستاگرام

اینستاگرام امروزه جز یکی از پر طرفدارترین شبکه های مجازی است. که تعداد کاربران آن روز به روز افزایش می یابد.

در این مقاله می خواهیم با توجه به اطلاعات گردآوری شده توسط تیم حرفه ای متیسا با تمامی اصطلاحات اینستاگرام آشنا شویم.

شبکه اجتماعی اینستاگرام چیست؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام بطور کلی برای کاربران امکانات بسیاری را در دسترس قرار داده است. این شبکه با برقراری ارتباط خوب و مطلوب بین کاربران باعث شده است کسب وکارهای انلاین مورد توجه بسیاری از عموم مردم قرار بگیرد. شما میتوانید با مراجعه به اینستاگرام چیست اطلاعات جامع تر و بهتری را کسب نمایید.

اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام

اصطلاحات پرکاربرد اینستاگرام

اینستاگرام اصطلاحات فراوانی دارد که ما تمامی آنها را به چند بخش کلی تقسیم نمودیم:

حساب کاربری (Profile) :هرکاربر در اولین گام عضویت در این شبکه باید صفحه شخصی خود را بسازد این شبکه دارای یک سری اطلاعات شخصی،پست ها، استوری ها می باشد.

خانه (Home) : صفحه خانه این امکان را به ما می دهد که پست هاو استوری دنبال شوندگان را ببینیم.

اکسپلور (Explore) : صفحه ای است که با آیکون ذره بین میشناسیم ، در این بخش ما امکان این را داریم که نشانی مورد نظر را سرچ و پیدا کنیم و همینطور پست هایی که از نظر اینستاگرام برایمان جذاب است را ببینیم.

پست (Post) : پست های ما در قالب عکس و ویدئو قرار میگیرد. شما میتوانید که فایل های دلخواه خود را در صفحه تان منتشر کنید. این محتوا ها همیشه در صفحه ما میمانند مگر اینکه خودمان آنها را پاک یا پنهان کنیم.

استوری(Story) : استوریها محتوا های تصویری هستند که به مدت 24 ساعت در صفحه ما می مانند. البته ما می توانیم آنها را در قالب هایلایت بصورت دائمی نگهداریم. این قابلیت نقش بسزایی در جذاب شدن اینستاگرام داشته است.

آی جی تی وی(IGTV) : یکی از کاربردی ترین آپشن های اینستاگرام آی جی تی وی می باشد. بطور کلی آی جی تی وی ها ویدئو های بیشتر از یک دقیقه ای می باشد که محدودیت تایم پست ها را از بین بردند و کاربران با خیال راحت تری می توانند ویدئو های خود را منتشر کنند.

نوتیفیکیشن (Notification) : نوتیفیکیشن ها اخرین اطلاعات از صفحه ما نظیر پیام ها، نظرات و هرگونه اطلاعات از سوی کسانی که ما را دنبال می کنند ب ما اعلام می نمایند.

فالو(Follow) : هر زمان که ما علاقه مندیم صفحه ای را که برایمان جذاب است را در اینستاگرام دنبال کنیم آن اکانت را فالو میکنیم.

دنبال کننده ها (Followers) : افرادی که ما را دنبال میکنند و به فعال بودن صفحه ما کمک می کنند.

دنبال میکنید (Following) : افرادی که ما فعالیت های آنها را دنبال می کنیم.

آنفالو (Unfollow) : هر زمان که ما دیگر نمی خواهیم صفحه ای را دنبال کنیم و پیگیر روند فعالیت آن صفحه باشیم از این گزینه استفاده می کنیم که اصطلاحا به این کار انفالو کردن می گویند.

بلاک (Block) : زمانی که ما نمی خواهیم اکانتی ما را دنبال کند و هیچ گونه ارتباطی با ما برقرار کندو حتی نتواند ما را در اکسپلور پیدا کند آن اکانت را بلاک کنیم.

آنبلاک (Unblock) : زمانی که ما صفحه را بلاک کردیم آن را از حالت بلاک به آنبلاک تبدیل کنیم آن اکانت دیگر میتواند به ما دسترسی داشته باشد.

بلاک انبلاک (Block_Unblock) : اگر بخواهیم اکانتی را که در فالوئرهای ماست دیگر به محتوای ما دسترسی نداشته باشد، میتوانیم ابتدا آن را بلاک و سپس آنبلاک کنیم.در این شرایط دیگر نه ما به محتوای آن اکانت را می بینیم نه او میتواند محتوای ما را ببیند.

ریپورت (Report) : با استفاده از این قابلیت ما میتوانیم اکانت هایی که قوانین اینستاگرام را زیر پا گذاشته اند نظیر حساب های جعلی یا فیک، منتشر کردن ویدئوهای خشن، غیر اخلاقی و… را به اینستاگرام گزارش می دهیم که درصورت تایید صحت اینستاگرام آن اکانت را میبندد.

کا (K) : هر یک کا معادل یک هزار است. در واقع برای ساده تر کردن اعداد بزرگ از K که به معنا کیلو است مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال اگر یک پیج دارای 30K فالوئر است به این معنی است که 30 هزار نفر نفر آن صفحه را دنبال می کنند.

خصوصی (Private) : با استفاده از این قابلیت می توان صفحه کاربری خودمان را خصوصی کنیم به گونه ای که هر شخص نتواند وارد صفحه ما بشود مگر با اجازه خودمان.

کانفرم کردن (Confirm) : اگر کسی بخواهد وارد صفحه ما شود یا به اصطلاح مارا فالو کند باید اجازه ورود بگیرد در این زمان ما با Confirm درخواست او را قبول میکنیم، یا درصورتی که نمیخواهیم درخواست را قبول کنیم باگزینه Delete پاک می کنیم.

عمومی (Public) : با استفاده از این قابلیت میتوانیم به همه کاربران اجازه ورود و دیدن محتواهایمان را بدهیم.

تجاری (Business) : اینستاگرام با این قابلیت این امکان را به ما می دهد که صفحه هایی که کسب و کار انلاین دارند نگاهی دقیق تر نسبت به روند پیجشون داشته باشند بطوری که این آپشن اطلاعاتی نظیر آمار حدودی دنبال کنندگان،ساعات بازدید پیج،تعداد افراد که پست های ما را سیو کردن، استوری های ما را شیر کردن و… را به ما می دهد. باید توجه داشته باشیم با فعال کردن این آپشن دیگر توانایی پرایوت کردن صفحه مان را نداریم.

شخصی (Personal) : صفحه هایی که تجاری نیستند و کاملا شخصی هستند.

ویرایش حساب کاربری (Edit Profile) : قسمتی در صفحه اصلی ماست که با استفاده از آن میتوانیم تغیراتی را در صفحه مان ایجاد کنیم.

عکس نمایه حساب (Profile Photo) : تصویری که در صفحه خودمان نمایش داده می شود.

نام (Name) : به نامی که در کنار عکس نمایه ما نشان داده میشود که معمولا با نام و نام خانوادگی پر میشود.

نام کاربری( Username) : نامی که برای حساب کاربریمان انتخاب میشود که کاملا مخصوص خود آن شخص است وکاملا منحصر به فرد است یعنی دو اکانت با یک نام یکسان وجود ندارد.

بیوگرافی (Biography) : به توضیحات مختصری که درباره خودمان می دهیم بایو میگویند که در پایین عکس نمایه قرار میگیرد.

آدرس ایمیل (E-mail Address) : با استفاده از ایمیل آدرس می توانیم هر زمان که رمز عبورمان را فراموش کردیم به کمک این قابلیت وارد پیج مان بشویم.

شماره تلفن (Phone Number) : با وارد کردن شماره تلفن میتوانیم از همان قابلیت ایمیل آدرس استفاده کنیم.

جنسیت (Gender) : برای تشخیص جنسیت که شامل (نامشخص،زن و مرد) بکار میرود.

ری پست (Repost) : زمانی که ما میخواهیم محتوایی که در یک پیج دیگر است را پست کنیم به این فرایند ری پست میگویند.

کپشن (Caption) : این قابلیت این امکان را به ما می دهد که برای پست هایی که منتشر میکنیم یه متن بنویسیم یا به اصطلاح یک توضیح مختصر در رابطه با محتوای تصویریمون بدهیم.

منشن (Mention) : شما با استفاده از منشن کردن در واقع شخصی را مورد خطاب قرار میدهید بصورتی که با اضافه کردن @ قبل از Username آیدی پیج به رنگ آبی در میاید که با فالوئرها با لمس کردن آن قسمت وارد آن صفحه می شوند.

هشتگ (Hashtag) : کلمه ای است در علامت مربع # قرار میگیرد.با استفاده از هشتگ میتوانیم با توجه به موضوع مرتبط با پست هایمان را پیدا کنیم. هرهشتگ صفحه ای برای خود دارد. اینستاگرام با استفاده از هشتگ میتواند بهتر نوع محتوای شما را تشخیص دهد. برای آشنایی بیشتر با کاربرد هشتگ میتوانید سری به مقاله افزایش بازدید استوری اینستاگرام بندازید.

تگ (Tag) : ما میتوانیم افرادی که مرتبط به محتوای تصویریمون هستند را تگ کنیم کافیه گزینه تگ را انتخاب و سپس آیدی مورد نظر را وارد کنیم.

لایک (Like) : زمانی که ما پستی را میبینیم و می پسندیم با استفاده از این قابلیت علاقه مان را نشان میدهیم در واقع آن پست را لایک می کنیم.

کامنت (Comment) : ما علاوه بر لایک کردن می توانیم نظرمان را در قالب متنی در زیر پست ها بدهیم . سی ام (cm) خلاصه شده کلمه کامنت است.

سیو کردن (Save) : زمانی که ما پستی را میپسندیم میتوانیم آن را سیو کنیم بطوری که آن پست بصورت خودکار در قسمت Saved ذخیره می شود و ما همیشه میتوانیم به آن پست دسترسی داشته باشیم مگر اینکه پست را پاک کنند.

کالکشن (Collection) : با دسته بندی پست های سیو شده می توانیم راحت تر و سریع تر به آنها دسترسی پیدا کنیم.

پیام مستقیم (Direct Message) : اینستاگرام دارای بخشی پیام رسانی میباشد که ما کاربران به وسیله آن میتوانیم با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم. این بخش همانند سایر برنامه های پیامرسان دارای آپشن هایی مانند ارسال صدا،عکس و ویدئو و برقراری تماس صوتی و تصویری میباشد. همینطور میتوانیم زمانیکه از دادن پیامی منصرف شدیم با قابلیت Unsend پیام را پاک بنماییم بطوری که طرف مقابل متوجه نشود. Dm خلاصه شده همان دایرکت مسیج است که برخی از این اصطلاح استفاده می کنند.

آخرین بازدید (Last Seen) : زمانیکه در اینستاگرام فعال باشیم اینستاگرام آخرین حضور ما را به کاربران اطلاع می دهد ما میتوانیم با استفاده از Last Seen مانع از این کار شویم.

موارد دیگر (Other) : هر زمان که کسانی که ما را فالو ندارند به ما پیام می دهند در این بخش نمایش داده می شود.

مجاز (Allow) : با فعال کردن این گزینه اجازه می دهیم تمامی پیام هایی که به ما ارسال می شود را ببینیم و به ان ها پاسخ دهیم.

پاک کردن (Delete) : با فعال کردن این گزینه اجازه نمایش پیام را به افراد نمی دهیم.

خواندن پیام های دایرکت (Seen) : زمانی که پیامی را برای شخصی ارسال می کنیم و خوانده شد علامت Seen را مشاهده می کنیم. همنطور نمیتوانم این گزینه را صغیر فعال کنیم.

لایو چت (Live Chat) : همانطور که در تعریف دایرکت اشاره نمودیم دایرکت اینستاگرام دارای تماس تصویری است که تحت عنوان چت زنده یا لایو چت می باشد که تفاوت آنچنان با سایر تماس تصویری برنامه های پیامرسانی دیگر ندارد.

پیام مستقیم گروهی (Direct Massage Group) : ما میتوانیم علاوه بر چت با یک نفر میتوانیم با چند نفر در گروه چت کنیم . دی ام گروپ همان مختصر شده (Dm Group) می باشد.

لایو (Live) : به پخش زنده در اینستاگرام لایو می گویند که امروزه بسیار مورد استفاده کاربران قرار میگیرد.

پین کامنت (Pin Comment) : به سنجاق کردن یک کامنت در لایو پین کردن کامنت می گویند.

غیر فعال کردن کامنت گذاری (Turn Off Commenting) : با فعال کردن این گزینه میتوانیم لایو باکیفیت تری داشته باشیم همچنین می توان با تمرکز بیشتر به لایو ادامه میدیم و حواسمان پرت نمیشود.

اینسایت (Insight) : به ما کمک می کند که آگاهی خوبی نسبت به روند فعالیت صفحه مان داشته باشیم و اطلاعاتی نظیر جنسیت مخاطبان،ساعات پربازدید مخاطبان و… توسط اینسایت اطلاع رسانی می شود.توجه داشته باشید که این صفحه فقط برای صفحه عمومی قابل مشاهده می باشد.

تعامل (Interaction) : این گزینه عددی است که برای میزان تعاملی که بین کاربر با پیج ما ایجاد شده را مشخص می کند و نمایگر کل اقدامات است که مخاطبان با دیدن یک استوری انجام داده اند.

پروفایل ویزیت (Profile Visit) : زمانی که مخاطبان بلافاصله بعد از مشاهده پست مستقیما روی روی پروفایل ما کلیک کنند تعداد دفعات ان در اینتراکشن مشخص می شود.

وب سایت کلیک (Website Clicks) : زمانی که مخاطبان ما از طریق بایو وارد پیج ما شوند آمار آن نیز ثبت می شود و اندازه گیری می شود.

درگیری (Engagement) : با استفاده از این گزینه میزان لایک ها، کامنت ها و سیو ها را میتوانیم به صورت دقیق مشاهده کنیم. همینطور یک فاکتور بسیار خوب برای انتخاب پیج ما برای امور تبلیغاتی می باشد. اگر نرخ تعامل ما بالا باشد مخاطبان می توانند بهتر به ما اعتماد کنند و ما را برای همکاری برگزینند.

کمترین تعامل (Least Interacted With) : با استفاده از این قابلیت می توانیم آمار اینکه در 90 روز گذشته ما با کدام مخاطبان کمترین تعامل را داشته ایم را ببینیم.

بیشترین تعامل (Most Shown In Feed) : این گزینه دقیقا برعکس Least Interacted With عمل می کند.

لایو دو نفره (Go Live With) : زمانی که شخصی در حال پخش لایو زنده است اشخاص دیگر با دادن درخواست و سپس بعد از پذیرفته شدن به لایو اضافه می شوند در این زمان صفحه به دو قسمت مساوی تقسیم شده و مخاطبان هر دو پیج قادر به دیدن لایو می باشند.

دست تکون دادن (Wove at you) : وقتی که وارد لایو میشویم اعلانی بصورت Wove at you کنار اسممون قرار میگیرد که نشان دهنده پیوستن ما به لایو است.

ریپلای (Reply) : استوریها مانند پست ها از کامنت ها برخوردار نیستند اما بجای آن میتوان نظر ها را در قسمت ریپلی که پایین استوری قرار دارد بنویسیم و یا از استیکر های پیش فرض و مشخص شده که وجود دارد ریاکشن نشان بدهیم.

ارسال (Send) : هر زمان که یک پست یا استوری به اکانت های دیگر ارسال می کنیم به این عمل Send می گویند.

ری گرام (Regram) : ما می توانیم با ری گرام کردن پست هایی از پیج خودمان یا هر پستی که در صفحه عمومی است را در استوری شیر کنیم و بینندگان هنگام دیدن استوریمان روی آن کلیک کنند تا بتوانند آن پست خاص را ببینند.

بازنشر (Share) : شیر کردن به معنای اشتراک گذاری است که کارهایی اعم از ارسال یا ری گرام کردن را در برمیگیرد.

جستجو برتر(Search Top) : هنگامی که ما چند بار صفحه ای را سرچ کنیم به عنوان اولین پیج در صفحه جستجو ما قرار می گیرد.

جستجو افراد (Search People) : در این قسمت میتوانیم با سرچ کردن نام و یا کسب و کارها صفحه اینستاگرام آنها را پیدا کنیم وهمچنین در قسمتی بنام suggested صفحه های مشابه با آن نام را پیدا کنیم.

جستجو تگ ها (Search Tags) : اگر بخواهیم تمام عکس ها و ویدیو هایی که با برچسب مشخص تگ شدن را ببینیم میتوانیم با سرچ کردن آنها را پیدا کنیم.

جستجو مکان ها (Search Places) : برای اینکه بتوانیم تمام عکسها و ویدئو هایی در مکان ها، شهرها یا کشور های مختلف جستجو کنیم و تمامی پست های مربوط به آن مکان را ببینیم که ابتدا باید موقعیت مکانی GPS دستگاه خود را روشن کنیم.

اصطلاحات رایج فارسی در اینستاگرام

صطلاحات رایج فارسی در اینستاگرام

در این بخش ما میخواهیم شما را با اصلاحات رایجی که به فارسی است آشنا کنیم. این اصطلاحات خیلی برایتان شاید غریب نباشد چرا که حتما شنیدید:

شاخ: اشخاصی که در اینستاگرام فالوئرهای زیادی دارند و در واقع از هیچ هنری برخوردار نیستند و پیجهایشان غالبا محتوای مفیدی ندارند .

تبادل: زمانی که دو صفحه بطور متقابل همدیگر را تبلیغ کنند به این فرایند تبادل می گویند.

فول لایک : هنگامی که شخصی تمامی پست های ما را لایک کنند به این عمل فول لایک می گویند.

تبادل کامنت : زمانی که دو یا چند صفحه زیر پست های یکدیگر کامنت بگذارند به این عمل تبادیل کامنت گفته می شود .

شات کردن : به اشتراک گذاری اسکرین شات به گونه یک شات تبلیغاتی ، شات کردن می گویند.

فلاپ کردن : به اشتراک گذاشتن پست هایی که دارای محتوای حاشیه دار که موجب ایجاد بحث و جنجال می شود فلاپ کردن می گویند.

بکشید بالا : از این کلمه بیشتر اینفلوئنسرها در استوری های تبلیغاتی استفاده می کنند و برای پیج هایی که بالای 10 هزار فالوئر دارند قابل دسترسی است.

اینفلوئنسر : به افرادی که دنبال کنندگان زیادی دارند و اصطلاحا افراد تاثیرگذاری هستنند که در اینستاگرام فعالیت بالایی دارند و همینطور درامد قابل توجهی از تبلیغات و همکاری با سایر پیج های کسب و کار به دست می آورند.

اصطلاحات رایج انگلیسی در اینستاگرام

امکان دارد که این اصطلاحات به گوشتون خورده باشد اما ندانید معنای دقیق آنها چه بوده و مخفف چه کلماتی هستند پس با دقت این بخش را مطالعه کنید.

فالو برای فالو (Follow For Follow): وقتی که صفحه ای را فالو می کنیم و انتظار داریم متقابلا آن صفحه نیز ما را فالو کند یا به اصطلاح فالوبک بدهد و اگر آن صفحه ما را فالو نکرد آنفالو می کنیم.

لایک برای لایک (Like For Like): در واقع همان فرایند فالو برای فالو هست . با این تفاوت که فعالیت ما بصورت لایک است.

کامنت برای کامنت(Comment For Comment): همان فرایند فالو برای فالو است اما در قالب کامنت

فروشگاه اینستاگرامی(Instagram Shopping): متاسفانه امکان راه اندازی فروشگاه اینستاگرامی برای کاربران ایرانی مقدور نیست فقط می توان تگ های قیمتی را روی محصولات مورد نظر قرار داد اما بطور کلی این قابلیت بطور مستقیم اینستاگرام را به وب سایت متصل می کند.

پروفایل فیک(Fake Profile): صفحاتی که با خریداری فالوئر و لایک غیرواقعی فعالیت می کنند پروفایل فیک می گویند.

لایک فیک (Fake Follower): زمانی که شخصی بخواهد برای محبوبیت بیشتر لایک غیرواقعی بوسیله ربات های اینستاگرام خریداری کند.

اصل (Asl): این کلمه کوتاه شده Age ،Sex ،Location است. زمانی که شخصی در دایرکت از ما اصل میخواهند ما باید یک بیوگرافی کوتاه از خودمان که شامل سن، جنسیت و محل زندگی می باشد بدهیم. عده ای معتقدن که به این معناست که تمایل به برقراری ارتباط با ما را دارند.

سینگل (Single): به افرادی که در رابطه نیستند سینگل گویند و امکان دارد این افراد در بایو خود از این کلمه استفاده کنند.

این رل (In Rell): افرادی که در یک رابطه هستند از این کلمه در بایو خود استفاده میکنند. این کلمه خلاصه شده کلمه In Relationship می باشد.

پی وی (Pv): پی وی به معنا خصوصی می باشد که به محیط دایرکت مسیج نیز گفته می شود. پی وی مخفف کلمه Private می باشد.

فرست (First): وقتی که ما یک نظر برای آخرین پست یک نفر منتشر می کنیم و در مقابل توقع داریم که آن صفحه نیز برای آخرین پست ما نظر ثبت کند. این کلمه خلاصه شده کلمه First For First می باشد.

صبح بخیر (GM): خلاصه کلمه Good Morning می باشد.

شب بخیر(GN): خلاصه شده کلمه Good Night می باشد.

موفق باشی(GL): خلاصه شده کلمه Good Luck می باشد.

دوست دختر(GF): خلاصه شده کلمه Girlfriend می باشد.

دوست دختر (BF): خلاصه شده کلمه Boyfriendمی باشد.

در این مقاله ما سعی کردیم برای شما تمامی اصطلاحات رایجی که مورد استفاده کاربران قرار می گیرد را جمع آوری کنیم تا شما نیز بتوانید آگاهی خوبی نسبت به این شبکه اجتماعی بدست بیاورید. همچنین اگر علاقمند به این نوع مقالات هستید میتوانید با مراجعه به مجله آموزشی سایت ما شناخت بیشتری نسبت به اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *