گروه برندینگ متیسا

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

تمامی مشاغل حال حاضر به سمت و سوی بازاریابی اینترنتی سوق پیدا می کنند چراکه درآمد و کار آمدی کسب و کارهای اینترنتی بیشتر و تاثیر گذار تر از کسب کار سنتی بوده است.امروزه دغدغه بیشتر افراد در تبلیغات اینستاگرامی، بازدهی تبلیغات است از این رو انتخاب شرکت تبلیغاتی درست از اهمیت بالایی برخوردار است.در این مطلب سعی در این داریم که بتوانیم شما را با درست تبلیغ کردن و چگونه تبلیغ کردن آشنا و راهنمایی کنیم.

انتخاب پیج تبلیغاتی

انتخاب درست پیج های تبلیغاتی از مهم ترین رکن انجام اینکار است که شما می بایست در وهله اول بدانید که در چه صفحه تبلیغاتی آن را نشر و به اشتراک بگذارید. برای راهنمای تبلیغات در اینستاگرام و مشاوره می توانید به متیسا مراجعه نمایید شما برای بازدهی بالا برای تبلیغ خود باید انتخابی هوشمندانه در رابطه با شرکت تبلیغاتی خود داشته باشید، چراکه توانایی و هوش و خلاقیت شرکت تبلیغ کننده تاثیر بسزایی در نوع بازدهی محصول، کالا و یا خدمات شما دارد

اینفلوئنسر

اینفلوئنسر(افراد تاثیر گذار در جامعه) هستند که دارای پیج های تبلیغاتی بزرگی هستند که به دلیل محبوبیت و معروفیت از بازدهی وتاثیرگذاری خوبی برخوردارند

اینفلوئنسر
اینستاگرام

برای تبلیغات در پیج اینفلوئنسرها به جامعه هدفی که تحت تاثیر قرار میدهند باید توجه کرد. برای مثال اینفلوئنسر خانومی که در حوزه زیبایی فعالیت می کند جامعه هدفی که تحت تاثیر آن قرار می گیرند شامل بانوان، جوانان و افراد مسن هستند

اینفلوئنسر
اینستاگرام

واژه influencer در لغت به معنی «تاثیرگذار» است. اما در دنیای شبکه‌های اجتماعی به کسانی گفته می‌شود که در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده باشند. اینفلوئنسرها در حقیقت سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی هستند. در حالی که شاید خارج از آن شبکه اجتماعی زندگی کاملا عادی داشته باشند و آنچنان شناخته شده نباشند!

اینفلوئنسر
اینستاگرام

جامعه هدف

مسئله مهمی که وجود دارد این است که اگر ما بهترین و بیشترین بازدهی تبلیغاتی را میخواهیم باید جامعه هدف خود را بشناسیم و بدانیم که جامعه هدف ما جز کدامین دسته بندی جامعه قرار دارند. جامعه هدف شما میتواند شامل جوانان، بانوان، آقایان، کودکان، افراد مسن، منطقه و یا شرکت ها و ارگان های خاص باشد که در این مقاله سعی در این داریم که بتوانیم شما را با این جوامع هدف بیشتر و بهتر آشنا کنیم .تیم متیسا در این مقاله برای شما چندین لیست دسته بندی شده را برای ارائه خدمات قرار داده است که شما بتوانید به راحتی به پیج های تبلیغاتی مورد نظرتان با جامعه هدف درست دسترسی پیدا کنید

نرخ بازگشت ROAS

یکی از نکته های مهم در تبلیغات شما در بحث محاسبات نرخ بازگشت آن تبلیغ خلاصه می شود که به راستی موضوع مهم و قابل بحثی است.امروزه هر تبلیغی بسته به نوع آن تبلیغ، چگونگی ارائه آن و پیج نشر دهنده تبلیغ متفاوت است. بسیاری از افراد سودجو وجود دارند که از اعتماد مشتریان تبلیغاتی خود سوء استفاده میکنند و از بازدهی های فیک(تقلبی) استفاده می کنند حتی کار را تا جایی پیش می برند که برای صفحه شما از فالوئر(دنبال کننده) فیک استفاده می کنند. محاسبه نرخ بازگشت دارای فرمولی خاص است که هزینه و در آمد و بازدهی و کارآمدی تبلیغ را برای شما محاسبه می کند. این نرخ بدین ترتیب بدست می آید که درآمد تقسیم بر هزینه مربوط به آن تبلیغ می شود و در نتیجه درصد بازدهی را بدست می آوریم .

تاثیر گذاری پیج بر مخاطبان Engagement

اینستاگرام همواره در تلاش است تاثیر گذارترین محتوایی که منتشر می شود را به مخاطبانش نمایش دهد پس برای تبلیغات پر بازده باید صفحاتی که نرخ تاثیر گذاری بالاتری(engagement)دارند را انتخاب کنیم. برای اینکه بتوانیم پیجی را انتخاب کنیم که تاثیر گذاری زیادی را بر مخاطبین داشته باشد از فرمول زیر استفاده می کنیم .

کپی رایتینگ

از معنی کپی رایتینگ برای شروع استفاده می کنیم.کپی رایتینگ به معنای بهره گیری از کلماتی است برای متقاعد کردن مخاطبین.حال می خواهیم توانایی های یک کپی رایتر را برایتان شرح دهیم. کلمات اصول و پایه یک متن را می سازند که یکی از ویژگی های یک کپی رایتر داشتن دایره لغات گسترده است، همچنین یک کپی رایتر باید از فنون ادبی استفاده کند برای اینکه بتواند توجه و حواس مخاطب را به خود جلب کند. کپی رایتینگ برای ساختن هویت برای یک بازار دیجیتال مارکتینگ به کار می رود. هرکسی برای افزایش فروش و معروفیت و اعتماد سازی بین مردم به کپی رایتینگ نیاز دارد .

مهارت های یک کپی رایتر

خلاقیت داشتن ، ذهنیت داشتن از بازار مصرف ، دایره لغات گسترده ، اطلاع درست از محصول و خدمتی که درباره آن می پردازد ، شناخت درست رسانه ها ، شناخت نوشت ابزار ها و ابزار تولید محتوا ، خلاقیت در تبلیغات ، استفاده از خلاقیت در تبلیغات می تواند تاثیر بسزایی در نرخ بازگشت و تاثیر تبلیغات بگذارد ، به طور کلی تبلیغات برای مخاطب جذاب نیست و هر اقدامی باعث جذاب تر شدن تبلیغات شود ، استفاده از طنز ، تیتر زرد ، ارتقا جلوه بصری ، استفاده از شعر های خلاقانه ، استفاده از تصاویر واقعی ، پست یا استوری

اهمیت زمان انتشار آگهی

در این مطلب باید به این موضوع اشاره کنیم که در استوری زمان انتشار از اهمیت کمی برخوردار است ولی اینکه استوری در دسته اول قرار بگیرد به این منظور که اولین استوری باشد صد البته بازدید بیشتری نسبت استوری های بعدی دارد. زمان انتشار پست های تبلیغاتی از اهمیت بسزایی برخوردار است که باید متوجه جامعه هدف خود باشیم که در چه زمانی، کدامین دسته از افراد فعالیت می کنند تا بهترین زمان نشر تبلیغات خود را بدست آوریم .

فراخوان عمل (call to action)

فراخوان عمل یا همان CTA مخفف کلمه call to action به معنای دعوت از افراد برای انجام کاری است. در اینستاگرام فراخوان عمل(call to action) در کلیک هایی همچون برچسب(tag) و یا اشاره کردن (mention) در استوری ها و پست های تبلیغاتی خلاصه می شود.

ادمین تبلیغات

بیش از 50% از افراد جهان در حال درآمد زایی در منزل هستند به طوری که هدایت و مدیریت سایت ها و پیج های تبلیغاتی را بر عهده دارند، به اینگونه افراد ادمین تبلیغات گفته می شود. ادمین تبلیغات مشاور و کارشناس تبلیغاتی است که وظیفه مدیریت محتوا و گزارش ارائه کردن است. ادمین تبلیغاتی اینستاگرام از تعداد بازدید ها و تعداد لایک ها گزارشی تهیه می کند تا تاثیرگذاری متن و تبلیغ روی مخاطب(engagement) را بدست آورد.

منتظر تماس ما باشید

شماره تماس شما در نزد مشاوران وب سایت متیسا کاملا محفوظ می ماند.

پشتیبانی
مجوز