امروزه اینستاگرام جزء برترین و پرمخاطب ترین شبکه های مجازی است. این اپلیکیشن به عنوان یکی از پلتفرم های منحصربه فرد شبکه اجتماعی است که کابران میتوانند بهترین لحظات زندگی خود را در قالب عکس و ویدیو به اشتراک بگذارند. تعداد کاربران فعال در هرماه تقریبا 400میلیون نفر است و انتظار می رود در ماه های آینده به تعداد آن افزوده می شود.
گروه تخصصی متیسا باگرداوری اطلاعات مفید برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام شما دراین سایت قرار داده است.
منظورازاستوری اینستاگرام چیست ؟
در مقاله قبلی تحت عنوان اینستاگرام چیست به امکان استوری در این اپلیکیشن پرداختیم، کلمه استوری (Story) در معنای لغوی به معنی داستان است، داستانهای کوتاه 15 ثانیه ای که بصورت پی در پی قرار میگیرد که بیانگر اتفاقات روزمره یا دیتا خاص است که فضای خیلی صمیمی بین صاحب پیج ومخاطبان ایجاد می نماید. استوری جایگزین خوبی برای ویدیوهای یک دقیقه ای (پست) شده است.
کابران میتوانند به مدت 24ساعت استوریها دسترسی داشته باشند بعد از گذشت تایم مشخص شده استوریها بصورت خودکار پاک شده ودرقسمت Archive سیو می شود. درصورت استقبال مخاطبان صاحب پیج می توانند استوریهای ارشیو شده را در قالبی به نام هایلایت در صفحه پیج قرار دهند که مخاطبان بتوانند درهرزمان به آنها دسترسی داشته باشند.
برای افزایش بازدید استوری اینستاگرام چه باید کرد؟
در حال حاضر استوری به یک نوع ابزار بسیار کاربردی و حرفه ای برای معرفی کسب کارها و تبلیغ محصولات بکار میرود به همین دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
شما میتوانید با استفاده از موارد زیر به میزان بازدید استوری های خود بیافزایید.
زمان انتشار استوری
یکی از مهمترین مواردی که میشود بهش اشاره کرد توجه داشتن به زمانی که میدانید مخاطبان شما انلاین هستند واستوری شما را می بینند.
شما باید تحقیق کنید تا بدانید مخاطبان شما بیشتر در چه زمانی در روز در اینستاگرام فعال هستند تا زمانیکه شما استوری که منتشر میکنید بازدید خوبی داشته باشد.
گذاشتن استوری در ساعات اوقات فراغت کاربران بین 13 تا 15 ظهر و20 تا 22 شب باعث بازخورد بهتری برای استوری هایتان خواهد شد.
برنامه Later بهترین برای زمانبندی استوری های اینستاگرام شماست، میتوانید با استفاده از این برنامه عکس ها و متن های خود را مستقیماً به برنامه ریز استوری اینستاگرام خود در این اپلیکیشن اضافه کنید تا بصورت منظم استوری ومحتوایتان منتشر شود.
شما میتوانید اطمینان حاصل کنید که بااستفاده از این برنامه قادر هستید در ذهن فالوورهای خود به خوبی باقی می مانید.
استفاده از هشتگ
هشتگ ها نقش بسزایی در افزایش بازدید استوری اینستاگرام دارند. عده از کاربران هشتگهای خاصی را دنبال میکنند. در واقع هشتگ اپشنی است که با استفاده از ان کاربران میتوانند مرتبط با موضوع مورد نظرشان استوریهای فعالی که در ان زمینه وجود دارند را مشاهده بنمایند.
استفاده از هشتگ موقعیت مکانی در استوریهاوبکار گیری از هشتگ های ترند روز میتواند بازدید استوریهای شما را افزایش دهد و موجب جذب فالوور برای شما بشود.
شما میتوانید با توجه به محتوای پیجتون از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. به یاد داشته باشید از استفاده زیاد از هشتگ خودداری کنید. توجه داشته باشید در هشتگ های چند کلمه ای بعد هرکلمه بدون استفاده ازفاصله باید از اندرلاین (_) استفاده کنید. همینطور میتوانید از هشتگ های رقبا استفاده مفیدی داشته باشید.
استفاده از استیکر و انیمیشن
استوری اینستاگرام اپشن های فراوان و متفاوتی دارند که میتوان به برچسب ها(Sticker) اشاره کرد.
شما میتوانید با استفاده از استیکر مرتبط با محتوا استوری هایتان مخاطبان خود را ترغیب کنید تا استوری های بعدی را مشاهده بنمایند. استیکرها در مدل های متفاوت وجود دارند که بااستفاده از نها عکس وظاهر استوریتونو جذاب تر وسرگرم کننده تر کند.
استفاده از اپلیکیشن هایی که استوری هایتان را زیبا میکند!
استفاده از الگوهای آماده برای استوری اینستاگرام، یکی از ساده ترین راه ها برای ساخت محتوای استوری های شماست.
شما میتوانید بااستفاده از برنامه های کاربردی به راحت ترین حالت ممکن استوری های سرگرم کننده و متفاوت منتشر کنید.
اپلیکیشن هایی نظیر Seen،Mojo،وCanva بسیار براتون مفید خواهد بود.
قابلیت منشن کردن
یکی دیگه از قابلیت های استوری منشن کردن (Mention)است. شما بااستفاده از این آپشن درواقع کاربری را مورد خطاب قرار می دهید. برای مثال شما صاحب یک برند لوازم ارایشی هستید محصولات خود را برای شخصی ارسال می کنید که ان فرد از محصول شما استفاده کند و در استوری خود محصول شمارا معرفی می کند وپیج شما را منشن میکند مخاطبانی که جذب محصولات شما میشوند برای دیدن محصولات بیشتر کنجکاو شده وجذب پیجتون می شوند.
استفاده از کوئشن باکس
کوئشن باکس، باکسی است که در آن برای سوال جواب در اینستاگرام بکار میرود و باعث تعامل بیشتر بین مخاطبان میشود.
سوال های خلاقانه میتواند فالورهای هارا به شدت هیجان زده کند وانها را به چالش بکشانند.
این اپشن درابتدا بیشتر برای سرگرمی بود اما به مرور زمان کاربران متوجه شدند میتوانند با سوال های خلاقانه ازش برای رشد کسب و کار هم استفاده کننند.
قابلیت اد لوکیشن
یکی دیگه از راه های کاربردی افزایش بازدید استوری اینستاگرام استفاده از لوکیشن (Location) به معنی موقعیت مکانی است.این قابلیت بیشتر برای رستوران ها،مکان های دیدنی ومراکز خرید مناسب است.
برای مثال شما میخواهید برای صرف ناهار به رستورانی در منطقه خاصی بروید با استفاده از لوکیشن شما میتوانید رستورانهایی که در ان مکان قرار دارد را پیدا کرده وانتخاب کنید.
بهره گیری از خلاقیت
داشتن خلاقیت در همه زمینه ها لازم وضروری است، مخصوصا در زمان فعلی که پیج های مشابه با پیج شما وجود دارد و رقیب های زیادی در زمینه کسب وکارتون است. پس باید توجه داشته باشید از هر روشی میتوانید برای متفاوت ترین محتوا اقدام کنید، کافیست با داشتن تعامل بیشتر وکسب اطلاعات برای نیازهای مخاطبانتان تلاش کنید.شما میتوانید با ایده گرفتن از منابع مختلف وبکارگیری از قدرت خلاقیتتون بازخورد خوبی از فالووراتون بگیرید.
استفاده از تولید محتوای تصویری
علاوه بر محتوای نوشتاری میتوان از محتوای تصویری استفاده کرد. شما میتوانید با عکساهاو ویدیو های متفاوت و مرتبط به محتوای پیجتون توجه بیشتری از سوی مخاطبان خود ببینید چراکه داشتن عکسها و ویدیو های حرفه ای باعث جذب مخاطبان و شیر کردن به دوستانشان میشود.استفاده بیش از حد از محتوای نوشتاری وطولانی باعث می شود مخاطبان کلافه بشوند ودیگر تمایلی به دنبال کردن پیج شما نداشته باشند.
نتیجه گیری
استوری اینستاگرام نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت صفحه شما دارد، درواقع استوری ها رابط بسیار خوبی بین مدیرپیج ومخاطبان می باشند، باتوجه به توضیحات بالا شما به راحتی میتواند بیشترین و بهترین استفاده را از اینستاگرام بکنید و به کسب کارتان رونق ببخشید.